Engleza la locul de muncă: știu angajații din companiile românești suficientă engleză corporate?
Presiunea de a vorbi limba engleză la locul de muncă continuă să crească, pe măsură ce tot mai multe companii investesc în globalizarea echipelor lor. Cu toate acestea, stăpânirea unei noi limbi străine, respectiv a englezei corporate, necesită timp și resurse pe care mulți oameni – în special adulții care nu mai merg la școală – se străduiesc să le găsească.
Limba engleză, în contextul globalizării (cum am precizat anterior), a devenit practic o limbă de afaceri internațională. Iar aceasta subliniază importanța limbii engleze la locul de muncă, fie că vorbim despre companii românești sau companii internaționale. Din acest motiv, a devenit nu doar limba cea mai universal vorbită: engleza business este limba principală a lumii corporatiste!
În condițiile în care cele mai multe companii își dezvoltă filiale internaționale sau lucrează cu parteneri din alte țări, o bună cunoaștere a englezei de afaceri este considerată a fi una dintre cele mai mari contribuții la obținerea succesului la locul de muncă. Dacă încă te numeri printre cei care se întreabă cât de importantă este engleza pentru a lucra în lumea corporatistă, avem răspunsul perfect pentru tine! Răspunsul este că o comunicare reușită constituie cheia pentru creșterea sustenabilității și a progresului în carieră la locul de muncă. Fără o cunoaștere adecvată a englezei, ar putea fi dificil să menții relații de afaceri și, în cele din urmă, să urci pe scara corporativă.
Este engleza necesară în companiile românești?
Având în vedere că engleza este cea mai răspândită limbă vorbită și scrisă din lume, stăpânirea englezei corporate îți permite comunicarea eficientă cu alte persoane. De la susținerea interviului la birou până la explorarea de noi oportunități de carieră, engleza este salvatorul tău. Este, de asemenea, limba de top în domeniile legate de tehnologie și IT, afaceri, industria ospitalității, media și divertisment. În aceste condiții, nici nu mai trebuie să subliniem cât de important este, pentru angajați, să învețe engleza!
Iar situația nu este valabilă doar în mediul internațional, ci și pe plan local. Cele mai recente sondaje realizate în rândul companiilor românești arată că necesitatea cunoștințelor de limbă engleză la locul de muncă s-a accentuat, iar participanții au reiterat rolul englezei business ca factor de influență în timpul interviurilor și la locul de muncă. În plus, s-a constatat că abilitățile slabe de comunicare în limba engleză pot îngreuna încercările de a găsi un loc de muncă bun. Mai mult, unii dintre participanți au subliniat necesitatea unei formări interne, pentru îmbunătățirea competențelor de engleză pentru angajați.
Dintre toate abilitățile, vorbirea a fost considerată cea mai importantă deprindere la locul de muncă, majoritatea acceptând că trebuie să își îmbunătățească abilitățile de vorbire. Instruirea online, în cadrul unui training de engleză pentru companii, a fost preferată de majoritatea participanților ca fiind modalitatea preferată. În plus, o engleză de afaceri corectă nu înseamnă doar capacitatea de a formula propoziții corecte din punct de vedere gramatical. Engleza business reclamă și alte abilități conexe pentru o comunicare eficientă, cum ar fi cele de prezentare, de convingere și de negociere și abilitățile interpersonale. De aceea, angajatorii români preferă activitățile de tipul „workshop engleză pentru companii”, în cadrul cărora angajații exersează limbajul specific companiei și domeniului de activitate.
Știu angajații suficientă engleză?
Și da, și nu! În ziua de astăzi, aproape orice persoană chestionată va spune că „știe puțină engleză” sau că „se descurcă”. Să spunem că este vorba despre tine: îți amintești cât timp ți-a luat să înveți engleza? Fie că ai început de la o vârstă fragedă sau ca adult, probabil că vei recunoaște că ai investit mult timp – dacă nu chiar ani – pentru a ajunge la nivelul de fluență dorit. Este o percepție greșită comună că învățarea limbii engleze este rapidă și ușoară, existând o mulțime de sfaturi și trucuri care promit un succes rapid. Realitatea este mult diferită. Un adult care nu vorbește engleza ca primă limbă va avea nevoie de cel puțin 600 de ore de instruire de înaltă calitate și 600 de ore de practică pentru a stăpâni suficient de bine limba engleză pentru un loc de muncă mediu.
Nivelul de cunoaștere a englezei, în contextul globalizării, reprezintă o investiție care poate aduce numeroase recompense. De aceea, conducerile companiilor românești trebuie să fie conștiente că promovarea internă a necesității cunoașterii englezei corporate le va aduce numeroase beneficii. Astfel, pot atrage talente diverse și, prin urmare, pot avea acces la idei din întreaga lume, ceea ce le permite să fie mai inovatoare și să obțină venituri mai mari decât concurenții mai puțin diversificați. A investi în engleză pentru angajații companiei este, cu siguranță, o modalitate de a crește respectiva afacere.
Companiile românești din diverse domenii apelează din ce în ce mai des la firme specializate, capabile să ridice nivelul angajaților referitor la engleza pentru business. Flying Colours dezvoltă și susține training-uri si workshop-uri de limbă engleză pentru companii, construite și adaptate nevoilor specifice fiecărei organizații. Cursurile sunt interactive și se desfășoară la sediul companiei, folosind la maximum timpul angajaților. Pe baza cunoștințelor și metodelor de predare acumulate în peste 10 ani de experiență în acest domeniu, trainingul de engleză pentru companii aduce stilul de lucru și învățarea activă, participativă și perfect integrată mediului real în care cursanții lucrează zi de zi!