Importanța cunoașterii limbii engleze în lumea afacerilor
Chiar dacă, în sens strict statistic, engleza nu este cea mai vorbită limbă din lume, această limbă reprezintă punctul comun care unește oameni care se exprimă în limbi diferite. Prin intermediul limbii engleze, informațiile circulă la nivel global iar, din acest motiv, este adesea considerată limba de afaceri a lumii.
Perfecționarea în limba engleză de afaceri se impune ca fiind una dintre cele mai valoroase competențe în domeniul comunicării globale și de afaceri. Din acest motiv, cei care studiază sau lucrează în domeniile finanțelor, dreptului, politicii, marketingului și comerțului sunt tributari cursurilor care acoperă conversația, vocabularul și alte subiecte din lumea afacerilor.
Iată ce ar trebui să știi despre rolul limbii engleze în economia globală contemporană, perspectivele pe care le oferă studiul englezei de afaceri, precum și modul în care poți profita de pe urma cunoștințelor de engleză corporate.
Engleza este indispensabilă când ești online. Și nu numai!
Prima limbă folosită pe internet a fost, cu siguranță, engleza. Până la mijlocul anilor 1990, se estima că engleza reprezenta 80% din conținutul online. Chiar dacă proporția a scăzut, engleza a rămas limba dominantă în online.
Cu milioane de terabytes de informații care ajung la miliarde de oameni în fiecare zi, internetul are puterea de a schimba într-o direcție sau alta întregi piețe de afaceri. Întrucât majoritatea strategiilor de marketing contemporane operează online, engleza de afaceri este un instrument vital în această privință.
Dar nu numai atât! Aflată la apogeul globalizării și al tehnologiei, limba engleză domină lumea ca nicio altă limbă din istorie. În afara internetului, în lume există peste 1,85 miliarde de oameni care vorbesc engleza la nivel de bază. Se așteaptă ca acest număr să crească la peste 2 miliarde până la sfârșitul deceniului. Pentru prima dată, engleza este vorbită în aproape fiecare țară din lume. Având o audiență de o asemenea amploare, engleza corporate a devenit imperios necesară în mediul de afaceri internațional.
O treime dintre vorbitorii de engleză folosesc această limbă în scopuri profesionale. Potrivit Harvard Business Review, încă de acum zece ani companii internaționale precum Microsoft, Samsung, SAP, Renault, Airbus și multe altele au folosit engleza corporate ca limbă oficială. Chiar și companiile cu sediul în țări în care nu se vorbește limba engleză, cum ar fi Suedia și Japonia, preferă să deruleze activitățile corporative în limba engleză, deoarece majoritatea afacerilor se desfășoară pe plan extern, fie prin intermediul internetului, fie prin alte mijloace de comunicare. Cererea pentru angajați vorbitori de limbă engleză de afaceri este, prin urmare, în creștere rapidă la nivel mondial.
Companiile au nevoie de cunoștințe bune în acest domeniu: engleza de afaceri
În timp ce unele afaceri internaționale adoptă engleza ca limbă oficială, reversul procesului funcționează! Și piețele anglofone, vorbitoare de limbă engleză, sunt asaltate de oferte provenind de la firme internaționale. Corporațiile din întreaga lume se luptă pentru aceste piețe, utilizând toate metodele pentru a le capta atenția. Prin urmare, pe măsură ce trendul ascendent continuă, cererea de angajați cu abilități de engleză pentru afaceri este la un nivel record.
Numai pe Linkedin, companii din Asia, Europa și America de Sud postează săptămânal peste 100.000 de locuri de muncă la nivel mondial, toate acestea necesitând cunoașterea englezei de afaceri. Iar tendința de a angaja personal având competențe în domeniul englezei business va crește și mai mult de-a lungul anilor. Cele mai mari
Cerința privind cunoașterea limbii engleze business este cu precădere solicitată în sectoarele bancar, financiar și juridic, unde interacțiunile de afaceri tind să folosească un limbaj complex și tehnic. Unele locuri de muncă sunt deschise condiționat doar candidaților care vorbesc fluent engleza de afaceri. În plus, multe companii solicită un certificat specializat de limbă engleză de afaceri pentru oportunitățile de angajare.
Iar cunoștințele de engleză business aduc și beneficii: aproximativ 50% dintre angajatori oferă, la angajare, un pachet de început mai bun candidaților cu bune competențe în materie. Beneficiile pot include o avansare mai rapidă prin treptele de muncă, creșteri salariale și avansarea în funcții de conducere. De aici și concluzia că abilitățile lingvistice în domeniul afacerilor au devenit nu numai o necesitate economică, ci și un reper pentru îmbunătățirea perspectivelor în carieră.
Cheia spre succes: engleza de afaceri
În multe anunțuri privind locurile de muncă, companiile solicită, printre alte cerințe, “fluență la nivel de afaceri” în limba engleză. Prin ce diferă aceasta de fluența de cunoștințele generale de limbă engleză?
Diferența constă în vocabular. Limbajul specializat folosit în domeniul afacerilor nu seamănă cu engleza pe care cei mai mulți o învață la cursuri. Redactarea scrisorilor, prezentările, conferințele, negocierile și rapoartele necesită un jargon de afaceri specific. Limbajul de afaceri cuprinde o serie de nuanțe care pot influența rezultatele, în situații care variază de la munca de birou până la tranzacții internaționale semnificative. Terminologia specifică și competențele privind expresiile specifice domeniului sunt cele care garantează o comunicare și rezultate precise.
O persoană competentă în „business level fluency” trebuie să fie capabilă de o comunicare eficientă la nivel managerial și profesional. Limbajul specific afacerilor necesită o înțelegere clară între toate părțile implicate în proces. Comunicarea cu toți colegii, subordonații, supraveghetorii și clienții trebuie să se realizeze într-un mod intenționat, practic și profesional. O bună comunicare crește productivitatea în companie, ceea ce duce, în cele din urmă, la obținerea unor profituri mai mari, precum și la succese la locul de muncă.
Îmbunătățește-ți abilitățile în engleza de afaceri!
Competențele lingvistice în materie de engleză de afaceri sunt imperative pentru întregul proces de „navigare” în carieră – căutarea unui loc de muncă, interviul și prima zi de muncă, avansarea în funcție. Oricine plănuiește să lucreze în străinătate sau în cadrul unor companii internaționale trebuie să posede aceste cunoștințe pentru a reuși. Așadar, de ce să nu încerci să dobândești această abilitate esențială și foarte solicitată, cât mai curând posibil? Tot mai multe corporații oferă posibilitatea completării acestor cunoștințe chiar la locul de muncă!
Flying Colours dezvoltă și susține training-uri și workshop-uri de engleză pentru afaceri construite și adaptate nevoilor specifice fiecărei companii. Cursurile sunt interactive și se desfășoară la sediul companiei, așadar nu va fi necesară organizarea deplasărilor de grup, iar timpul va fi folosit la maximum. Pe baza cunoștințelor și metodelor de predare acumulate în peste 10 ani de experiență în acest domeniu, inducem stilul de lucru și învățarea activă, participativă și perfect integrată mediului real în care cursanții lucreaza zi de zi!