• Cursuri engleza online
    • Cursuri engleza online copii
      • Engleza online copii clasa 0
      • Engleza online copii clasele I-IV (7–10 ani)
      • Engleza online copii clasele V-VIII (11–14 ani)
    • Cursuri engleza online adolescenti
    • Cursuri engleza online adulti
    • Club conversație
  • Cursuri engleza in sala
    • Cursuri engleza pentru copii
      • Engleza copii prescolari / clasa 0
      • Engleza copii clasele I-IV (7–10 ani)
      • Engleza copii clasele V-VIII (11–14 ani)
    • Cursuri engleza adolescenti
  • Examene engleza
    • Cursuri Engleza Cambridge
    • Cursuri pregatire IELTS
  • ENGLEZA COMPANII
  • Despre noi
    • Echipa
    • Misiune si valori
    • Fondatori
    • Parteneriate
  • Contul meu
Str. Constantin Daniel Nr. 20
0726359464
contact@flyingcolours.ro
Cursuri limba engleza online | Flying Colours
  • Cursuri engleza online
    • Cursuri engleza online copii
      • Engleza online copii clasa 0
      • Engleza online copii clasele I-IV (7–10 ani)
      • Engleza online copii clasele V-VIII (11–14 ani)
    • Cursuri engleza online adolescenti
    • Cursuri engleza online adulti
    • Club conversație
  • Cursuri engleza in sala
    • Cursuri engleza pentru copii
      • Engleza copii prescolari / clasa 0
      • Engleza copii clasele I-IV (7–10 ani)
      • Engleza copii clasele V-VIII (11–14 ani)
    • Cursuri engleza adolescenti
  • Examene engleza
    • Cursuri Engleza Cambridge
    • Cursuri pregatire IELTS
  • ENGLEZA COMPANII
  • Despre noi
    • Echipa
    • Misiune si valori
    • Fondatori
    • Parteneriate
  • Contul meu

Examene engleza

  • Home
  • Blog
  • Examene engleza
  • Inteligența artificială devine rivalul profesorului?

Inteligența artificială devine rivalul profesorului?

  • Categories Examene engleza
  • Comments 1 comment

În ultimii ani, observăm tot mai mult cum copiii noștri învață în fața telefoanelor mobile, tabletelor, se joacă on-line, ascultă muzică și vizionează videoclipuri în fața monitoarelor. Da! Punem copiii în fața ecranelor la medic, în sala de așteptare, în restaurant. Să îi ținem liniștiți. Putem alege să facem acest lucru oriunde. Ceea ce se întâmplă pe monitor ne antrenează. Ne ajută să înțelegem și să găsim răspunsurile potrivite. Și asta într-un ritm rapid, într-un stil antrenant, creativ și imaginativ. Dar totul trebuie să fie într-o măsură echilibrată, să nu ne ducem la extreme. Tocmai pentru a avea o dezvoltare completă, în care tehnologia să nu fie privită nici ca dușman în dezvoltarea și conturarea personalității celor mici, dar nici supraevaluată.

Doar 6 profesori la 630 elevi

Zi de zi observăm cum inteligența artificială preia foarte multe dintre funcțiile pe care le foloseam. Externalizăm din ce în ce mai mult din ce făcea ceierul nostru odată. Tot inteligența artificială este cea care ne arată că trebuie să ne focusăm puternic pe ceea ce ne face într-adevăr să fim oameni – empatie, creativitate, flexibilitate, adaptabilitate. Toate acestea pentru ca „omul” să rămână actorul principal în mijlocul revoluției tehnologice în care ne aflăm deja.

Tehnologia de una singură nu poate fi impusă ca model absolut de educație. Cercetători contemporani, scriitori și specialiști în domeniul educației, așa cum este Richard Whitmire, arată că școli care ar lucra cu roboți pe post de profesori, cu tehnologie avansată, ar putea folosi doar 6 profesori pentru un colectiv de 630 de elevi.

Vă puteți imagina această abordare? Vi se pare de domeniul SF-ului? Dacă s-ar pune în practică, soluția ar fi rece, depersonalizată, axată pe eficientizare și profit. Aici nu ar mai interveni nimic din ceea ce percepem noi ca relaționare în prezent. Fără a putea găsi alt punct de reper, luăm modul cum noi am fost crescuți, educați și motivați. Venim însă cu recomandarea cărții „On the Rocketship: How Top Charter Schools Are Pushing the Envelope” pentru mai multe detalii despre această abordare SF.

Privilegiul mentorului în raport cu tehnologia

Axarea doar pe acumularea viitoare de informații ar contravine modului cum noi gândim și previzionam dezvoltarea educațională. Mai ales cu cât competențele umane sunt cele ce se folosesc în prezent și vor fi categoric hotărâtoare în viitor pe piața muncii.

  • Poți face echipă cu alții?
  • Poți munci cu oameni ce gândesc diferit și simt diferit? Care au un stil de muncă diferit?
  • Poți conduce și inspira alți oameni?

Iată o abordare potrivită a ceea ce se va întâmpla în viitorul apropiat și pe care numai omul mentor o poate dărui. Căldura, empatia, adaptabilitatea sunt atribute umane, potrivit teoriei lui Daniel Goleman. Ele pot fi transmise doar de la om la om și exersate în mediul real al vieții și al societății, Informația poate fi transmisă de la robot la om, dar atât! Rămâne cel mult în memoria de durată medie. Informația se fixează în memoria de lungă durată doar dacă i se atașează o emoție. Modul cum poți jongla informația și cum o poți folosi în context, deocamdată doar mentorii umani au privilegiul de a-l transmite mai departe. Pe de altă parte, tehnologia momentului ne ajută să fim într-o continuă comunicare cu părinții, colegii, profesorii, cursanții …

Inteligența Artificială = mijloc de mediere

Inteligența artificială reprezintă și mediere, dialog, comunicare. Comparativ cu trecutul, astăzi dezvoltarea educaţiei este încă rezultatul unui mod de „predare-învăţare-evaluare”, dar la un nivel diferit. Astăzi, inteligența artificială ne schimbă modul de educare, cuprinzând atât cursanții cât și mentorii lor într-un dialog global, unde modul clasic de „predare-învățare-evaluare” își regândește pilonii.

Tehnologia de înaltă performanță este bine să fie văzută ca mijloc de mediere pentru cunoaştere. Este un mijloc de deschidere şi lărgire a spaţiilor de dialog și comunicare. Nu trebuie să uităm că învăţarea nu presupune doar acumulare de cunoştinţe, ci creştere, îmbogăţire, evoluţie emoțională și socio-culturală. Iar la acest aspect școala românească are încă mult de lucru. Discutam zilele trecute cu un elev la un liceu de stat, care se pregătește să plece la facultate în străinătate. Ne povestea cum profesorii lui încă predau după dictare, adică îi pun pe elevi să scrie după dictare. Cursantul mă întreba retoric la ce îi folosește acest lucru când el poate accesa într-o secundă orice informație vrea cu ajutorul Google. Așadar, mediere cu ajutorul inteligenței artificiale!

Empatia pe primul loc

Mentorii, profesorii, oamenii se axează pe copil și pe capacitatea acestuia de a învăța. La centrul de limbă engleză Flying Colours noi suntem astfel de mentori. Știm exact rolul tehnologiei și „cum” și „cât” ne putem folosi optim de ea în interacțiunea cu copiii ce ne trec pragul. Știm să îi folosim puterea în învățarea limbii engleze și știm cum să o facem să ne ajute / să o integrăm optim în procesul modern de învățare. Însă tot noi știm că resursa noastră cea mai importantă, empatia și atenția oferită autentic sunt cele care ne țin cursanții aproape, motivați, entuziasti și focusați pe puterea lor interioară.

De asemenea am realizat de la început: calitate educației pe care o insuflăm este direct proporțională cu tot ceea ce reprezintă calitatea profesorilor și a actului didactic pe care aceștia îl dăruiesc.

Susținem că interacțiunea umană este cea care angajează copiii și adolescenții în creșterea cognitivă și emoțională, iar cele două merg doar „mână în mână”. Cea care îi inspiră. Toți copiii au nevoie să se conecteze și să interacționeze cu persoane în care cred, persoane ce știu cu siguranță să găsească locul potrivit tehnologiei în sala de curs.

********************************************************************************************************************************

Articol scris de Scarlett Onică – Psihopedagog, specialist în psihologia vârstelor și sociologia familiei, soție și mamă de băieți  &          Renate Nenciu – Consultant în arhitectură de Brand și Comunicare 

********************************************************************************************************************************

Te invităm să faci alegerea perfectă pentru excelența în educație. La FlyingColours.ro, misiunea noastră este să oferim cel mai potrivit mediu pentru învățarea limbii engleze. Copii sau adulți, începători sau cu nivel avansat de engleză, oferim cursuri și programe personalizate de engleză, înțelegând unicitatea fiecărui cursant.
Suntem parteneri British Council în pregătirea examenelor Cambridge și IELTS și Centru Oficial de Pregătire și Pretestare pentru examenele Cambridge – recunoscut de Cambridge English.
Urmărește-ne pe Facebook și Instagram!
https://flyingcolours.ro/wp-content/uploads/2019/11/GENERAL.mp4
  • Share:
Renate Nenciu

Marketing | Divergent Thinking | Creativity

Previous post

Lecție DEMO gratuită de limba engleză
februarie 26, 2020

Next post

Povestea lui "again"
martie 19, 2020

You may also like

invatare in engleza
Tehnici de invatare in engleza care sa te ajute la scoala si la liceu
16 septembrie, 2024
vreau sa invat engleza la nivel conversational
„Vreau sa invat engleza la nivel conversational” – de la gand la fapta! Tips & triks pentru succes
20 august, 2024
Cuvinte in engleza care se termina cu „sh” si cuvinte in engleza care se termina cu „y”
Cuvinte in engleza care se termina cu „sh” si cuvinte in engleza care se termina cu „y”
8 mai, 2024

    1 Comments

Info Contact

0726 359 464

0726 FLY ING

Engleza

  • Cursuri de vara
  • Engleza online
  • Testimoniale
  • Galerie foto

Media

  • Blog
  • Aparitii media
  • Campanii Responsabilitate Sociala

Support

  • Contact
  • Intrebari frecvente

© 2025 Flying Colours. Toate drepturile rezervate.

  • Contact
  • Regulament concurs
  • Politica de confidențialitate
  • ANSPDCP
Administrează consimțământul
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii, cum ar fi cookie-uri, pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitive. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne permite să procesăm date, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site. Dacă nu îți dai consimțământul sau îți retragi consimțământul dat poate avea afecte negative asupra unor anumite funcționalități și funcții.
Funcționale Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul este strict necesară în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu cerut în mod explicit de către un abonat sau un utilizator sau în scopul exclusiv de a executa transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
Statistici
Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice. Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice anonime. Fără o citație, conformitatea voluntară din partea Furnizorului tău de servicii de internet sau înregistrările suplimentare de la o terță parte, informațiile stocate sau preluate numai în acest scop nu pot fi utilizate de obicei pentru a te identifica.
Marketing
Stocarea tehnică sau accesul este necesară pentru a crea profiluri de utilizator la care trimitem publicitate sau pentru a urmări utilizatorul pe un site web sau pe mai multe site-uri web în scopuri de marketing similare.
Gestionează opțiunile Gestionează serviciile Gestionează {vendor_count} furnizori Citește mai multe despre aceste scopuri
Vezi preferințele
{title} {title} {title}
Contacteaza-ne!