Viitorul trăiește în engleză
Maria a înlemnit în momentul în care și-a auzit fiica de 9 ani dând explicații în limba engleză, cursiv și ferm, celor doi străini simpatici ce le opriseră să le întrebe cum să ajungă în Centrul Vechi.
Maria respirase adânc, își căutase cuvintele potrivite să vorbească în engleză, când, de lângă ea, țâșnise cu naturalețe glasul Soniei ce explica totul cu mai bine decât ar fi putut ea să o facă vreodată. Viitorul trăiește în engleză. Rezonează în engleză.
Sonia ceruse ea însăși cursuri de engleză. Văzuse cât de încântați erau copiii mai mari sporovăind în engleză. Observase în ultima tabără ușurința interacțiunii cu alți copii din toate colțurile lumii. Și i se aprinsese o luminiță: ,,vreau să fac engleză, vreau, nici nu încape îndoială, îmi doresc!”
Vreau să fac engleză, vreau, nici nu încape îndoială
Părinții au acceptat, mai ales că era primul moment în care fiica lor cerea ceva atât de vehement. Surpriza de azi a fost enormă pentru Maria. Fiica ei, Sonia, vorbea cursiv engleză, se descurca explicând și îndrumând, o făcea cu bucurie, cu naturalețe si cu un accent britanic ce încânta auzul.
Până la vârsta de aproximativ 9 ani, motivația copiilor este extrinsecă. Ei învață pentru a o mulțumi pe doamna, pentru a face bucurii părinților, pentru a vedea mândria din ochii bunicilor. Învață, construiesc ,,bagaje de cunoștințe” pentru că sunt îndrumați în acest sens. Nu învață neapărat pentru că își dau seama de importanța celor învățate în tot ce vor deveni ei în viitor.
Lucrurile se schimbă mult începând cu vârsta de 9-10 ani, când motivația devine intrinsecă. Există un scop propriu, al lor, pentru care fac lucruri, pentru care învață, înmagazinează, construiesc, relaționează. Este momentul cel mai important, în care putem vorbi copiilor noștri despre importanța multor lucruri în creșterea lor. Își vor alege din acest buchet al ofertelor ce simt că li se potrivește și vor duce toate aceste ramuri la un nivel înalt.
Motivația e importantă, dar nu e de ajuns
Cei mai mulți profesori de limbi străine sunt de acord cu faptul că motivația cursantului este un ingredient principal, ce îi poate influența procesul de învățare. Materialele și metodele folosite nu sunt deloc de neglijat. Cu cât aduci în discuție resurse moderne, variante și interesante, cu atât captezi interesul copiilor. Ascultarea, vorbirea, scrierea, citirea sunt abilități ce vor fi stimulate la cote înalte.
Dacă folosești resurse, de exemplu ESL Games – câte jocuri, atâtea cunoștinte, deja ai câștigat o parte din teren. Vezi de exemplu http://www.eslgamesplus.com – cu puzderie de jocuri pentru mai toate nivelurile și grupele de vârstă. Conține activități interactive, printabile, inclusiv board games, animații, teste și concursuri. Le poți face singur sau în echipă, pe calculator sau prin aplicațiile pentru telefoane. Dar atentie, poate cauza dependență!
Ca părinți, este bine să avem răbdare și să ne sfătuim copiii să fie stăruitori: procesul de învățare durează, se clădește încet și sigur.
Le vorbesc părinților despre importanța parcursului în învățarea limbii engleze. Contează mai puțin abilitățile de învățare ale copilului și mai mult procesul de educare. Da, memoria, atenția, voința își au rolul lor, pe de o parte. Pe de altă parte, modul în care mentorii aleg să stimuleze cursanții și metodele folosite au un rol foarte mare, aceștia pot să încurajeze copiii să se afirme, să vorbească liber, să aibă inițiativă, să se adapteze grupului și oamenilor pe care îi întâlnesc.
Limba engleză este un instrument ce îți deschide calea spre lume …
… spre relaționare, spre puterea de a fi sigur pe tine oriunde te-ai afla. O dată însușită, îți dă curajul de a ieși din zona ta de confort, de a-ți depăși limitele, găsind soluții la diferite provocări.
Îi văd pe copiii și adolescenții ce stăpânesc limba engleză deschiși, puternici, dornici de a-și face prieteni oriunde în lume, capabili să spună că pot și că vor. Ei reușesc să se vadă ,,sus” prin prisma reușitelor pe care le au în felul în care stăpânesc această limbă și în alte domenii, ceea ce vorbește despre încrederea în forțele proprii de la vârste ce preced adolescența.
Atitudinea se schimbă, puterea de abordare și interceptare se schimbă, puterea de a spune ,,DA” multor domenii se ivește. Copiii arată o atitudine pozitivă față de viață și încearcă multe lucruri cu naturalețe.
Societatea noastră actuală este una multilingvistică, iar datoria noastră, ca părinți, este să dăruim copiilor noștri la momentul potrivit startul ce dăruiește echilibru, putere, deschidere, prietenii, respect față de alte culturi.
Maria vorbește tuturor, deschis, despre investiția ei înțeleaptă în formarea Soniei. Fiica ei este pregătită pentru viață, stăpânind atât de bine limba engleză. Este pregătită pentru interacțiune, pentru momentul în care va crea legături oriunde în lume, pentru capacitatea de a învăța de la oricine, oricând, cu plăcere, siguranță, viziune.
**********************************************************************************************************************
Articol scris de Renate Nenciu – Consultant în arhitectură de Brand & Comunicare | Scarlett Onică – psihopedagog, specialist în psihologia vârstelor și sociologia familiei, soție și mamă de băieți
**********************************************************************************************************************
Te invităm să faci alegerea perfectă pentru excelența în educație. La FlyingColours.ro, misiunea noastră este să oferim cel mai potrivit mediu pentru învățarea limbii engleze. Copii sau adulți, începători sau cu nivel avansat de engleză, oferim cursuri și programe personalizate de engleză, înțelegand unicitatea fiecărui cursant.
Suntem parteneri British Council în pregătirea examenelor Cambridge și IELTS și Centru Oficial de Pregătire și Pretestare pentru examenele Cambridge – recunoscut de Cambridge English.
Urmărește-ne pe Facebook și Instagram!
4 Comments